Wi-Fi Cloud Analyze, Engage und CPP Update

Die WatchGuard Wi-Fi Cloud Analyze und Engage App wird in der Nacht von Donnerstag auf Freitag, den 24. April, zwischen 01.00 Uhr – 07.00 Uhr CET/MEZ geupdatet. Customer Provisioning Portal (CPP) wird am Samstag zwischen 09.00 Uhr – 10.30 Uhr CET/MEZ geupdatet.

Mit dem Update wird eine notwendige Wartung des Analyze Servers vorgenommen und Fehler in Engage behoben.

Während dieses Updates kann es zu folgenden Einschränkungen kommen:

  • Analyze und Engange werden während der Updates nicht verfügbar sein
  • das Captive Portal inkl. Splash Pages wird bis  zu 15 Minuten während des Updates nicht verfügbar sein, d.h. in diesen 15 Minuten können sich keine neuen Gäste ins WLAN einloggen (bereits angemeldete Nutzer sind davon nicht betroffen)
  • Access Point Aktivierungen und Provisioning sind während des CPP-Updates nicht möglich
  • Wi-Fi Cloud Management Services sind während des CPP-Updates nicht möglich
  • die Funktionsfähigkeit von Access Points wird nicht beeinträchtigt

Anbei dir Original-Meldung von WatchGuard:

Summary: 
WatchGuard Wi-Fi Cloud Analyze, Engage, and the Customer Provisioning Portal (CPP) will be updated starting on Friday, April 24, 2020.

When: 

Analyze
EMEA region: Friday, April  24, 2020 (12:00AM – 6:00AM GMT)
AMER region: Friday, April 24, 2020 (12:00AM – 6:00AM PDT)
APAC region: Saturday, April 25, 2020 (12:00AM – 6:00AM HKT)

Engage
All regions: Friday, April 24, 2020 (12:00AM – 6:00AM PDT)

CPP
All regions: Saturday, April 25, 2020 (1:00AM – 2:30AM PDT)

Maintenance Window: 
6 hours

Duration: 
4 hours for Analyze and Engage
1 hour for CPP

Impact: 

  • Analyze and Engage services will be unavailable during the maintenance activity.
  • Wi-Fi Cloud management services will be inaccessible for approximately one hour during the CPP maintenance activity, and you will be unable to log in to the Wi-Fi Cloud Launchpad Dashboard during that time.
  • Access Point (AP) activations and provisioning will also be unavailable during the one-hour CPP maintenance activity.
  • Captive portal splash pages will be unavailable for up to 15 minutes during the Analyze upgrade. Guest Wi-Fi users who have already authenticated to captive portals can continue to access guest Wi-Fi, but new guest Wi-Fi users will be unable to authenticate to the captive portal during this short time frame.
  • APs will continue to function and provide Wi-Fi connectivity and security.

Enhancements and Resolved Issues:

  • Required Analyze server security maintenance.
  • In some cases, the ability to enable the Clickthrough plug-in did not work correctly in Engage.
  • Updates to improve AP provisioning times.

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